תמר במסיכה

מסכה היא לא רק תחפושת

רק כאשר הילד נמצא מאחורי המסיכה מתגלים רצונותיו כמו להיות מפורסם או מפורסמת, לוחם או לוחמת, להיות מלך או מלכה, להיות גיבור על בעלי כוח שליטה.
חג פורים מעלה בי זיכרונות ילדות של ילדה המחופשת למלכת אסתר, נסיכת הלילה או אפילו מלכת הדבורים. הייתה לי תחפושת אחת שאהבתי במיוחד, מלכת השלג. ליום אחד בשנה הייתי מלכה עם כתר ושרביט ומלכת הכיתה. יכול להיות שזו הייתה משאלה כמוסה שלי כילדה? הרצון לשלוט ולקבל כוח? או שמא היה לי סוף סוף את האומץ להתחרות במלכת הכיתה?
אל תסירו את המסיכה
אנו רגילים לשמוע את המשפט: "אל תהיה עם מסיכות" או "תוריד את המסכה" ואני טוענתהבחירה במסכה היא בדרך כלל מהעולם המוכר לנו, מתוך עולם המשאלות שלנו, מעולם החוויות, מעולם הדמויות הסובב אותנו.המסכה מאפשרת לנו ללכת צעד קדימה עם הרצונות שלנו, היא גורמת לנו להעז יותר, לחשוף יותר, לגלות יותר.
ילדים אוהבים להתחפש, לשים מסיכות, יש ילדים  שבאמצעות המסכה והתחפושת  מביאים לידי ביטוי משאלות ,חלומות כמוסים אשר להם הם משתוקקים. בכל מסכה או תחפושת שאנו בוחרים יש משהו מאתנו, מהחלומות שלנו.
רק כאשר הילד נמצא מאחורי המסיכה מתגלים רצונותיו כמו להיות מפורסם או מפורסמת, לוחם או לוחמת, להיות מלך או מלכה, להיות גיבור על בעלי כוח שליטה.
מה המשמעות מאחורי המסכה?
למסיכה שתי משמעויות
מסכה-מסך
המסכה מאפשרת להוריד מסך מעל הרצונות הכמוסים שלנו,להוריד את המחיצה ביני לבין עצמי
והמשמעות הנוספת למסך- המסכה מגנה עלינו , מורידה מסך בינינו לבין העולם ומאפשרת לנו להסתתר המסכה היא המסך המגלה או מסתיר, היא מאפשרת מפגש בין הגלוי לסמוי בנו
מסכה בלטינית משמעותה–PERSON
המסכה מאפשרת לנו להתחבר לאני הפנימי שלנו, חושפת חלקים נסתרים בנו, למסכה יש כוח משחרר המאפשר לילד הפנימי שלנו לפרוץ החוצה, לילד הנועז, השאפתן, האמיץ שלא פוחד מדעת הקהל, המסכה מאפשרת חיבור אותנטי למשאלות הכמוסות שלנו שלא פעם אנחנו חוששים להביע אותם בקול רםוהנה המסכה מאפשרת לקול הפנימי הזה לצאת החוצה.
כילד היא משחררת מפחדים וכמבוגרים היא מאפשרת חיבור לילד הפנימי שלנו
אוסקר וילד הגדיר זאת בצורה יפה – "המסכה חושפת יותר מאשר הפנים מגלות." בכל אחד מאתנו יש כמה צדדים. ישנם אנשים שרוב הזמן נותנים לצד הרציני שלהם לקחת פיקוד ובפורים נותנים ביטוי לצד השובב לעומת כאלו שמתנהגים בהגיון וקור רוח ופורים מוציא את הליצן שבהם. פורים זו הזדמנות להתחבר לחלקים הלא  ממומשים שלנו, להיות, להעז והתחבר לילד שבנו ולילד שלנו.
תפקיד המסכה בעולם הילדים
עולם הילדים מלא בדמיון ופנטזיה. פורים זאת הזדמנות מצוינת לממש אותן ולכן הוא גם חג אהוב כל כך. הילדים מתחפשים לגיבורים, לדמויות איתן הם מזדהים ומעריצים. לעיתים ילדים הם אף מזדהים באופן מוחלט עם הדמות.
התחפושת היא דרך נהדרת לאפשר לילדים שלנו לתת ביטוי לעולמם הפנימי, לחששותיהם, לקונפליקטים ולפחדים אותם הם חווים. בעזרת התחפושות נדע להכיר אותם טוב יותר ונוכל להיחשף לחלומות ולשאיפותיהם. התחפושת עוזרת לנו להבין מה חסר, מה כואב ומה מסתתר מאחורי המסכה שהילד שלנו שם על פניו גם במהלך היום.
מסכה היא לא רק תחפושת מסכה היא חיבור לאני הפנימי שלי
ולכן אל תסירו מסכות
פורים שמח וצוהל

הילד מתקשה להבחין בין מציאות לדמיון?
הילד עם דימוי עצמי נמוך?
זה הזמן לקבל כלים לעזור לכם ההורים
לעזור לילד שלכם לבנות ביטחון עצמי מבטון
חייגו כעת-052-9770455
עליזה צביה-פסיכותרפיה התנהגותית, זוגית ומשפחתית
מפתחת שיטת שמש לתקשורת מחברת
והעצמת היחסים בבית, במשפחה ובעבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *