איך מדליקים זוגיות ויחסים לאורך זמן, סקרנים?

השבוע עסקתי בנושא שכל כך מעסיק רבים מהזוגות הפונים אלי איך מדליקים ומחזקים זוגיות ויחסים לאורך זמן?
רבים מהזוגות שפנו אלי השבוע שאלו אותי בכאב למה זה לא מצליח לנו? הרבה גורמים יכולים לגרום לחוסר הצלחה זוגית אך יש גורם אחד היכול להדליק יחסים ולשמור עליהם לאורך זמן בהצלחה. והוא? תשוקה פנימית!
כדי להצליח בכל תחום יש לפעול מתוך תשוקה עזה, השתוקקות עמוקה לעניין אותו אנו רוצים להשיג: משרת החלומות, תפקיד, משקל גוף, מציאת בן או בת זוג או הצלת מערכת היחסים בזוגיות או במשפחה. כל אלו דורשים תשוקה פנימית המטעינה בכוח עילאי וברצון מברזל להשיג את כל מה שאנחנו רוצים תשוקה היא הדלק המניע , בלעדיה נחיה בזוגיות ובמערכות יחסים מאמללות הגורמות לתחושת תסכול והחמצה. ואת זה אף אחד לא רוצה! כולם רוצים לחיות במערכות יחסים מצמיחות, מלאות שמחה ותשוקה.

תכלס, איך משיגים את זה?
כאשר אנחנו נעים לעבר הזוגיות והיחסים אותם אנו רוצים בתשוקה בידיעה פנימית שזה הדבר אותו אנו רוצים , הדרך נעשית נעימה, ברורה ומלאת הנאה לשם כך נדרשים שלושה תנאים:

תנאי ראשון
בהירות הכוונה

כשאת אומרת לא למה את מתכוונת? מאחורי מילות השיר מסתתרת התשוקה להבין לעומק את כוונת האדם העומד מולנו אנחנו רוצים שפיו וליבו יהיו שווים תולא תמיד זה קורה! לא פעם נמצא סתירה פנימית בין הכוונות הפנימיות-הלב תלבין ההצהרות-הפה סתירה המובילה לתוצאות לא רצויות כמו חוסר אמון, תקשורת לקויה, מריבות שלא רצינו ,משרים ופרידות לכן חשוב להתמקד בבהירות הכוונה לדוגמה: משה התגרש למרות שממש לא רצה להתגרש, משה הצהיר בפני אשתו "או שאת עוזבת את העבודה (שהייתה כרוכה בנסיעות לחול) או שנתגרש" כאשר הכוונה הפנימית שלו הייתה אני רוצה אותך יותר! התשוקה הפנימית שלו הייתה לשמור על הזוגיות ועל האהבה שלהם, בפועל הוא מצא עצמו מאבד את האישה של חייו עם גט ביד, 

גט אותו הוא ממש לא רצה.. הפער בין התשוקה הפנימית שלו לבין ההצהרה הוביל למשבר ופרידה למה זה קרה? מחקרים מעידים שכאשר אדם חווה אכזבה או איום בתוך מערכת זוגית הוא יגיב בתגובה רגשית שנועדה להפיק מבן הזוג התנהגות הנחוצה להחזרת תחושה של ביטחון בזוגיות התגובה הרגשית מטשטשת את בהירות הכוונה והתוצאה הפוכה מזו אליה השתוקקנו משה כל כך פחד לאבד את אשתו, הוא ראה בעבודה שלה איום והוא הגיב רגשית, מבלי לחשוב מה באמת הוא רוצה משה התמקד בעבודה במקום ביחסים ביניהם דבר שהוביל לתוצאה הלא רצויה עבורו כדי שהכוונה תהייה בהירה,כדי שהפה והלב יחיו בשלום, חשוב לשאול חמש שאלות המובילות ליחסים אותם אנו רוצים על אמת: מה התוצאה הרצויה אותה אני רוצה להשיג?האם באמת זו התוצאה הרצויה אותה אני רוצה להשיג? איך ארגיש כאשר אשיג את התוצאה הרצויה לי? איך יראו היחסים שלי כשאשיג את מה שאני רוצה? איזה בן אדם אהיה כאשר אשיג את התוצאה הרצויה לי? כאשר הכוונה בהירה אנחנו פועלים בתשוקה ומשיגים בדיוק את מה שאנחנו רוצים

תנאי שני
איתגור הכוונה

למה אני רוצה את הזוגיות הזו? למה חשוב לשאול למה? שאלת הלמה גורמת לתשוקה הפנימית זו ששורפת את הבטן לצאת החוצה זו השאלה הגורמת לכל התשובות להתפרץ החוצה, זו השאלה המחדדת את התשוקה וצובעת בצבעים בהירים את הכוונה ,קודם כל לעצמנו!. חשוב לשאול שאלת למה מדויקת המותאמת לכוונה הפנימית
לדוגמה: שאלת הלמה המדויקת של משה הייתה צריכה להיות למה אני רוצה שהיא תעזוב את העבודה? שאלת הלמה הייתה גורמת לכל התשובות להתפרץ החוצה ולגרום למשה להבין מה הוא באמת רוצה- מה הכוונה הפנימית שלו,למה הוא באמת משתוקק. ככל שיש יותר למה הכוונה יותר ויותר תתבהר והתשוקה תלך ותתעצם והפה והלב יחיו בשלום רק כך ניתן להשיג את היחסים וזוגיות אליהם הלב משתוקק.

תנאי שלישי
מימוש הכוונה והרצון

איך גורמים לפה וללב לחיות בשלום? זהו השלב בו נבדקים כל הדרכים והחלופות להשגת היחסים והזוגיות עליהם חלמת, זה השלב בו יוצרים התאמה בין הכוונה הפנימית לבין ההצהרות והמילים בהם אנו משתמשים כי אין דרך אחת-יש הרבה דרכים להשיג את מה שאנחנו רוצים משה השתוקק ליותר זמן עם אשתו-זו הכוונה הפנימית והמדויקת שלו אילו משה היה מתמקד ביחסים ולא בעבודה הוא היה מצליח למצוא דרכים נוספות לחיזוק הזוגיות גם בצל העבודה שלה: הוא יכול היה להצטרף לחלק מהנסיעות הוא יכול היה ליצור זמן איכות בימים שהיא נמצאת הוא יכול היה לשתף ולדבר בכנות ופתיחות על כל מה שמפריע ברגע שנמצא האיך– נדרשת מחויבות עמוקה לדרך ולתוצאה אליה השתוקקתם.

לסיום:
תבהירו לעצמכם מהם הרצונות האמתיים שלכם התמקדו במציאת הכוונה הפנימית תחיו בשלום עם הפה והלב שלכם לכו עם התשוקות שלכם כאשר הכוונה הפנימית בהירה, כאשר הפה מבטא בדיוק את הרצונות שלך, כאשר התשוקה בוערת שום מכשול לא יעצור אותך בדרך ליצירת היחסים והזוגיות עליהם חלמת! לא מספיק ליצור את היחסים והזוגיות עליהם חלמתם- חשוב לשמור עליהם לאורך זמן ביציבות ובתשוקה בוערת! רוצים לדעת איך? משתוקקים לשמור על הזוגיות שלכם ולא מצליחים?